Sector, distribució i Administració fan un pas endavant en el diàleg per la fruita dolça

????????????????????????????????????

Els representants del sector de fruita dolça, de la distribució agroalimentària i de l’Administració s’han reunit en el marc de la Taula Sectorial de la Fruita per posar en comú mesures que millorin la situació del mercat d’aquest sector i fomentar el consum de fruita. 

En la reunió, que ha estat presidida per la consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), Meritxell Serret, totes les parts han manifestat la voluntat de sumar sinèrgies i de col·laborar, en el marc del Codi de Bones Pràctiques Comercials, en la millora de les estratègies de promoció de la fruita de qualitat, de la informació i presentació dels productes, en la transparència de la cadena i en la millora de les modalitats dels contractes actuals.

La consellera Serret ha destacat la “necessitat que tothom, inclosa l’Administració, de qui n’ha ofert la màxima col·laboració, posi el seu gra de sorra en aportar propostes i construir el consens necessari que permeti generar actuacions concretes”

Pel que fa a la promoció, els assistents han coincidit en la necessitat d’una major coordinació entre tots els agents de la cadena per impulsar campanyes conjuntes que posin en valor la fruita de temporada i de proximitat, especialment pel que fa a la fruita de pinyol i la poma, que són les que pateixen de forma més accentuada la crisi dels darrers anys. L’objectiu és poder endegar estratègies més consensuades entre tota la cadena.

Millorar la informació i la presentació de la fruita en els punts de venda ha estat un altre punt de coincidència. El compromís ha estat estudiar com s’ha de diferenciar el producte en els línials en funció de les varietats, qualitats i origen, amb la finalitat de millorar la informació al consumidor i fidelitzar-ne el consum.

Una altra qüestió que s’ha posat sobre la taula és la millora de les modalitats contractuals amb l’objectiu que els contractes s’adaptin, precisament, a aquestes estratègies que volen potenciar la qualitat i la fruita de proximitat. L’objectiu hauria de ser que la relació contractual doni valor a aquest producte de qualitat determinada.

D’altra banda, la consellera ha insistit en el compromís del DARP per a millorar i garantir la transparència de preus dels mercats, mitjançant l’Observatori de preus agraris i agroalimentaris de Catalunya. En aquest mateix sentit, el director general de Promocióì Econòmica, Competència i Regulacióì de la Generalitat, Albert Castellanos, que també ha assistit a la reunió, ha anunciat que l’Autoritat Catalana per la Competència analitzarà els canvis que s’han produït en els darrers anys en la formació de preus en la cadena agroalimentària per garantir la sostenibilitat de tots els agents de la cadena.

Totes les parts s’han compromès a treballar coordinadament en el marc del Codi de Bones Pràctiques Comercials, i en els grups de treball específics creats, on hi són representats la producció, la indústria i la distribució agroalimentària. Es tracta d’una iniciativa de la qual el Departament n’és el precursor i en coordina les reunions, que té com a principal objectiu millorar les relacions entre els diferents tipus d’operadors, al llarg de tota la cadena de valor.

On som?

Empreses majoristes


Camp Gurnau, núm. 4 · 17005 Girona · info@mercagirona.cat nota legal
www.iglesies.com